יום רביעי, 8 בדצמבר 2021

מזרן התעמלות

 

בכל ספורט בו מתבצעים תרגילים על הקרקע יש צורך במזרן. במיוחד מאם מדובר על תרגול ביתי הנטיה היא לקחת מצע כלשהו כמו שמיכה עבה שמוצאים באותו הרגע רק כדי לא להרגיש את קושי וקור הרצפה. מזרן התעמלות הוא יותר ממפריד בינינו לבין הרצפה וחשוב לבחור מזרן שיתאים לסוג הפעילות.

מהי המטרה בשימוש במזרן?

יש מי שחושב שאם תנאי שדה הם שגרה עבורו, אין לו צורך במזרן. גם לקשוחים שבינינו מומלץ להשתמש במזרן התעמלות מכמה סיבות:

·         הגנה ממגע קשה או טמפרטורה: כן, למרות סתגלנות הגוף שלכם, אולי היום הוא יעמוד גם ברצפה קשה וקרה אך יכולים להיווצר נזקים ארוכי טווח, ובנוסף, כשחושבים על זה- למה בעצם לא ליצור עבורו מצע נוח ונעים יותר? מזרני התעמלות לסוגיהם יענו על הצורך.

·         למנוע פציעות וחבלות: במיוחד בענפי התעמלות המוגדרים high impact כמו אמנויות לחימה למיניהן, התעמלות מכשירים או התעמלות קרקע המזרן מהווה לא רק מצע נעים יותר אלא בולם זעזועים של ממש. הוא יכול למנוע או להפחית משמעותית את מידת הנזק בנחיתה לא טובה על הרגל וכמובן בפגיעת ראש.

·         לקבע לקרקע: הקיבוע חשוב לכל ענפי ההתעמלות, כולל תרגילי כושר, פיאטיס ויוגה. קיבוע קשור גם לחומר ממנו עשוי המזרן וגם לחומר ממנו עשוי הציפוי שלו.

סוגים שונים של מזרני התעמלות

ישנם מזרני התעמלות עבים אותם אנו זוכרים מאולם ההתעמלות בבית הספר או בחוג ההתעמלות ומכונים גם "מזרני גבינה". אלה מזרנים עבים מאוד אשר כמובן מיועדים לאולמות ספורט ולא לשימוש אישי לכן נניח אותם בצד כרגע. בתוך מזרני התעמלות דקים, ישנם כאלה שהם דקים יותר עם מילוי ספוג בדחיסות נמוכה ועם ציפוי נושם והם מיועדים לענפי ה low impact כמו יוגה, פילאטיס, תרגילי בטן וכוח. הסוג השני הוא מזרנים עם מילוי בדחיסות גבוהה ועם ציפוי עמיד הכולל גם חומר בידוד שלא יספוג זיעה. אלה מיועדים לאמנויות לחימה, התעמלות קרקע או מכשירים. מזרנים אלה, למרות שהם מוגדרים דקים, הם עדיין עבים יותר ממזרני היוגה או הפילאטיס.

איך לבחור את המזרן המתאים?

כאשר בוחרים מזרן להתעמלות יש להתאים את סוג המזרן בהתאם לסוגים שהזכרנו קודם, אך גם בתוך המזרנים המיועדים לענפי ה low impact יש הבדל. העובי המומלץ למזרון ליוגה למשל הוא 6 מ"מ בעוד שלפילאטיס מומלץ מזרון מעט עבה יותר של כ 10 מ"מ כיוון שהפילאטיס כולל יותר תרגילי רצפה מיוגה. כדאי לשים לב לדביקות וחספוס המזרון שיאפשרו שמירה בקלות רבה יותר על שיווי משקל וימנעו החלקה. לא רק ציפוי המזרון צריך להיות יציב אלא גם התחתית כדי שלא תמצאו את עצמכם משייטים תוך כדי תרגיל. פרמטר נוסף הוא המחיר. אם מדובר על תרגילים בסיסיים ואימונים במסגרת חוג יוגה או פילאטיס ניתן להסתפק במזרנים זולים יותר אך בכל מקרה לא להתפשר על מזרנים שאינם איכותיים.

אצלנו במזרני מנדלבוים תמצאו מזרני התעמלות מסוגים שונים ותוכלו גם להתייעץ כדי לבחור את המזרן המתאים ביותר עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה