יום רביעי, 7 באוגוסט 2019

סוגי ספוגים לריפוד


יש כל מיני סוגים של ספוגים שכנראה תגלו אותם רק כאשר תבחרו את הספוג הבא שלכם. לפני שתגיעו לחנות שמוכרת ספוגים ותלכו לאיבוד מכל הנתונים, המאמר הזה יעשה לכם סדר מקדים. זה הזמן להבין אלו סוגי ספוגים קיימים, מה המאפיינים של כל אחד ולאיזה שימוש הם יכולים להתאים.

כיצד נבדיל בין סוגי הספוגים?

אמנם אין הרבה סוגי ספוגים אך יש מספיק סוגים שיתאימו לכל סוג שימוש. יש כמובן קטגוריות ראשיות של ספוגים שמתאימים לכל מיני שימושים ואז אפשר להתאים אותם באופן ייחודי יותר לשימוש, כמו למשל שינוי של רמת הדחיסות באופן מזערי, שילוב בין כמה סוגי ספוגים בשכבות וכן הלאה. ההבדלים בין סוגי הספוגים מקובלים בעולם באופן אוניברסלי ויש להם שמות. כך למשל ספוג צהוב SK הוא לא שם שתוכלו לשמוע רק בארץ, גם בארצות הברית ובאירופה זה השם שלו. כמו שאפשר להבין ההבחנה בין סוגי הספוגים השונים יתבצע גם לפי הצבע, יש ספוג צהוב, לבן, סגול וכחול.

מה הדרישות לספוג לריפוד?

יש ספוגים שמיועדים לריפוד וחשוב לזכור כי הם רק חלק קטן מסוגי הספוגים שיש בעולם. ספוגים לריפוד יהיו ונים מספוגים שמשמשים לאריזה. ספוגים אלו יהיו בדרך כלל בצבע לבן כאשר הספוג הזה הוא הרך ביותר מבין כולם וגם הכי פחות איכותי. הדחיסות שלו לא טובה ולכן הוא לא יכול להיות שימושי לרהיטים. ספוג צהוב, כחול וסגול יכולים להיות שימושיים לריפודים שונים כיוון שהם ברמת דחיסות ואיכות טובה יותר. ספוגים לריפוד חייבים להיות דחוסים היטב כך שיוכלו לעמוד במשקל שיופעל עליהם אך הם צריכים להיות כים ונוחים. כמו כן הם צריכים להיות עמידים לאורך זמן.

ספוג כחול או סגול ברכות משתנה

ספוג כחול וספוג סגול הם למעשה אות וסוג הספוג אך ספוג הסגול נחשב לרך יותר. הספוג הסגול מתאים יותר לאנשים שאוהבים לשקוע בספוג, להרגיש שהוא לא מתנגד להם. רמת האיכות שלהם דומה אם כי ספוג כחול נחשבת למעט יותר איכותי בשל העמידות והדחיסות שלו. שני סוגי הספוגים יכולים להשתלב יחדיו זה על זה או להגיע בנפרד. הם משמשים גם למיטות וגם לכורסאות ולספות והשימוש בהם פופולרי מאוד בישראל. הורים רבים בישראל רוכשים מזרונים עם ספוגים כחולים או סגולים לילדים שלהם כיוון שאלו מומלצים מאוד עבורם, בשל הקשיחות היחסית שלהם.

ספוג צהוב נחשב לפופולרי ביותר

אולי ספוג כחול וספוג סגול נשמעים לכם כמו הספוגים הכי טובים שיש אחרי הפסקה הקודמת אך זה הזמן לעשות כבוד לספוג הכי פופולרי שיש. הספוג הצהוב הוא הספוג הכי נפוץ בישראל ולמעשה בעולם כולו. לא סתם הצבע הצהוב יהיה הראשון שיעלה כאסוציאציה כאשר נדבר על ספוג ואפילו בוב ספוג הוא ספוג צהוב. הספוג הצהוב הוא האיכותי ביותר בשל רמת הדחיסות המעולה שלו, הרכות שלו, העמידות שלו והיכולת להשתמש בו לכל שימוש. הוא יכול להיות חלק מספת עור איכותית, הוא יכול להיות חלק מכורסת וינטאג' וגם חלק ממזרון נוח שאפשר להיתקע עליו שעות רבות בשינה ערבה.

מהו ספוג רי-בונד ולמה הוא משמש?

יש עוד סוג ספוג אחד שאתם צריכים להכיר למרות שהוא לא פופולרי כל כך והאמת שגם אין לו מאפיין מיוחד מלבד היותו קשיח מאוד. זה ספוג מסוג רי-בונד כאשר השם שלו מסביר כיצד מייצרים אותו. 'בונד' משמעותו לדחוס ולחבר באנגלית ו'רי' הכוונה לעשות משהו מחדש. ספוג רי-בונד מורכב מהשאריות של ספוגים אחרים שנדחסו שוב יחדיו ברמת הדחיסות הכי גבוהה שיש. ספוג זה לא רך בכלל, הוא קשה מאוד ולכן הוא יגיע כשכבה תחתונה לריפוד ומעליו תהיה שכבה רכה יותר.


הפוסט פורסם ראשון במדיום בתאריך 7.8.19
https://medium.com/@mendelbiom1234/%D7%A1%D7%95%D7%92%D7%99-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%93-c74bb0dbeb2d

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה